Produsele achiziționate la distanță se pot returna în termen de 14 zile calendaristice de la primirea coletului conform Ordonanței de Guvern nr.34/ 2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
Potrivit aceleași OUG, ART. 16 Exceptări de la dreptul de retragere, produsele configurate, personalizate la solicitarea utilizatorului/ clientului nu se supun returului.
„Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15 în ceea ce privește contractele la distanță și contractele în afara spațiilor comerciale următoarele:
c) furnizarea de produse confecționate dupa specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;” Mai multe informații puteți afla aici.
De asemenea, acest fapt este precizat și în legislația europeană:
„Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul următoarelor produse:
– bilete avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade determinate
– produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)
– produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă, un laptop la care s-au adăugat alte componente față de cele de bază)
– suporturi de date sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire
– conținutul digital, dacă ați început descărcarea sau vizualizarea în streaming
– bunuri cumpărate de la persoane fizice
– contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.” Sursa: https://europa.eu/youreurope/citizens/index_en.htm.
În cazul produselor standard, consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la comandă, fără penalități și fără invocarea unui motiv.
Perioada de retragere expiră după 14 zile începând:
De la ziua încheierii contractului (în cazul unui contract de prestări de servicii sau al unui contract pentru furnizarea de apă, gaze naturale, energie electrică, atunci când acestea nu prevăd vânzarea într-un volum limitat sau cantitate stabilită, de energie termică sau conţinuturi digitale care nu sunt livrate pe un suport material)
sau
De la ziua la care intraţi tu sau o parte terţă, alta decât transportatorul, indicată de tine, în posesia fizică a produselor (în cazul unui contract de vânzare)
sau
De la ziua la care intraţi dv. sau o parte terţă, alta decât transportatorul, indicată de dv., în posesia fizică a ultimului produs (în cazul unui contract privind bunuri multiple comandate de consumator printr-o singură comandă şi livrate separat)
sau
De la ziua la care sau o parte terţă, alta decât transportatorul, indicată de tine, intră în posesia fizică a ultimului lot sau a ultimei piese (în cazul unui contract privind livrarea unui produs constând din mai multe loturi sau părţi)
sau
De la ziua la care tu sau o parte terţă, alta decât transportatorul, indicată de tine, intră în posesia fizică a primului produs (în cazul unui contract pentru livrarea periodică de produse pe o perioadă de timp determinată).
Pentru a îți exercita dreptul de retragere trebuie să ne informezi cu privire la decizia luată de a te retrage din prezentul contract, utilizând o declaraţie neechivocă, de exemplu, o scrisoare trimisă prin poştă, fax sau e-mail: contact@cado-shop.ro.
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind același serviciu de transport cu care s-a făcut expedierea.
În acest scop, poți folosi modelul de retragere de aici; folosirea lui nu este însă obligatorie. De asemenea, poți completa şi transmite electronic de pe site-ul nostru [-] formularul standard de retragere sau orice altă declaraţie neechivocă. Dacă folosești această opţiune, îți vom transmite fără întârziere, pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere.
S.C. Print & Trophies S.R.L. îți va înapoia contravaloarea comenzii în cel mult 14 zile calendaristice de la data la care suntem informaţi cu privire la decizia de a te retrage din prezentul contract. Suma înapoiată cât și condițiile de returnare nu includ cheltuielile de transport.
Vom efectua această rambursare folosind aceeaşi modalitate de plată ca şi cea folosită pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care ți-ai exprimat acordul expres pentru o altă modalitate de rambursare; în orice caz, nu ți se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări.
OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoană fizică care achiziționează, utilizează sau consumă produse ori beneficiază de prestarea unor servicii, în afara activității sale profesionale, în baza unui contract încheiat cu un comerciant.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu postat de Producător pe ambalaj. Acest sigiliu nu este obligatoriu, prezența lui fiind specifică unui Producător sau altul.
Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de catre Producător.
Următoarele categorii de produse nu se pot returna decât dacă sunt sigilate/ cutia nedeschisă/ cutia nu prezinta urme în interior că a fost deschisă:
a. Licențe software;
b. Consumabile (acumulatori, cartușe imprimantă etc);
c. Extensii de garanții.
Retururi de produse:
Puteți solicita returul de produse în următoarele cazuri:
Produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site. Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii.
Produs nefuncțional în primele 24h de la recepția coletului. În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urma notificării scrise sau prin prezentarea la sediu în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
Produs cu colet deteriorat. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorari vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreuna cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării.
Produse livrate greșit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat. Costurile de retur cad în sarcina magazinului nostru.
Produse defecte în perioada de garanție.
Produsele ce prezinta defecte în perioada de garanție vor fi returnate în sediul Print & Trophies S.R.L. dacă pentru ele a fost emis un certificat de garanție emis de Print & Trophies S.R.L.
Produsele care prezintă defecte în perioada de garantie vor fi prezentate într-un centru de service al producătorului dacă a fost emis pentru ele un Certificat de Garanție din partea producatorului.
Atenție:
Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora care face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare care presupune taxe administrative de readucere a produselor la starea în care au fost livrate; Taxele sunt cuprinse între 0 și 50% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul acestei taxe va fi comunicat către client la recepționarea produselor deteriorate/modificate.
Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le utilizeze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să-o faca într-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte.
Art. 12 menționează că exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale. Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.